Wersja kontrastowa Przejdź do treści Mapa strony
a a a

EN
Wyszukiwanie informacji

Zmysły. Wędrowny kabaret liryczny (Teatr A3)

Adresatem jest Każdy - Zainteresowany, Zdystansowany, Obojętny, Śpieszący się; Polak, Cudzoziemiec; Pomnik, Ławka, Inny Obiekt i Przestrzeń Miasta... bowiem gramy dla..., działamy na..., oczekujemy Interakcji, Reakcji, Odpowiedzi, Dialogu z Widzem, Przest

13 maja 2015, godz. 18:00, parada uliczna, strat: Polskie Radio Rzeszów, wstęp wolny
przedstawienie prezentowane poza konkursem 

Edward Lear:
"Jeżeli chcesz sprawdzić
czy to co widzisz,
w czym uczestniczysz ma sens,
poddaj to pod osąd absurdu
i pozwól, aby absurd zweryfikował
tą rzeczywistość"

 

„Zmysły" energią przedstawienia i absurdalnością humorystycznych historyjek wtargną w anonimowe przestrzenie miejskie i ożywią je. Burza dźwięków, podgrywana na żywo muzyka razem z postaciami spektaklu: Śpiewającymi Uszami, Stepującymi Gałkami Ocznymi, czy Nosem z Gilem i machiną Ust Korali, Dłońmi żonglującymi słoniem - będą barwną, absurdalną i żywą tkanką miejskich działań.
Aktorzy wpisują się w przestrzenie obiektu, nawiązują kontakt z widzem, intrygują przechodnia, wciągają go w interakcje.
Spektakl jest mobilny, w formę wpisana jest zasada przemieszczania się przy zachowaniu wewnętrznej struktury wystąpień kabaretowych, zapowiedzi i popisów solo, itd.
Codzienność otoczenia ludzi/miasta/zdarzeń chcemy widzieć i pokazać w wielu kolorach i nastrojach. Nie ograniczamy się do rozsądku i powagi, ułożonego harmonogramu i rutynowych działań. Odrealniamy je, odejmujemy im powagi, ale nie ośmieszamy. Wprowadzamy kolor i śmiech, żart i spontaniczność reakcji na otoczenie i otoczenia na nas. Działaniem kabaretowym, surrealistycznym, lirycznym, w którym Absurd idzie pod rękę z Humorem w rytm stepujących Gałek Ocznych i Śpiewająco-wrzeszczących Uszu, prowokujemy do kontaktu, dialogu, interakcji z Widzem, Przechodniem, Spacerowiczem, itd.
Adresatem jest Każdy - Zainteresowany, Zdystansowany, Obojętny, Śpieszący się; Polak, Cudzoziemiec; Pomnik, Ławka, Inny Obiekt i Przestrzeń Miasta... bowiem gramy dla..., działamy na..., oczekujemy Interakcji, Reakcji, Odpowiedzi, Dialogu z Widzem, Przestrzenią, Obiektem, którzy w równym stopniu są adresatem i impulsem działania. W przemieszczającej się ulicami tańczącej, stepującej, śpiewającej konstrukcji - Twarzy obsłuchamy, obwąchamy, obejrzymy i podotykamy każdy napotkany obiekt - budynek, ławkę, pomnik, latarnię.
Nie boimy się barier lokalnych i ponadlokalnych, międzynarodowych - absurd ma swoje zmysłowe odbiory, bez potrzeb określeń języka.

Fragmenty recenzji:
„ ...Scenografia tego recitalu/koncertu/występu/kabaretu jest imponująca. I porusza się wraz z aktorami, a właściwie na nich. Kostiumy o nietypowych rozmiarach i niezaprzeczalnych walorach estetycznych same w sobie sprawiają radość. Są urokliwe. Mimo że nachalnie widoczne, to jednak nienachlane i w pewien sposób nawet subtelne. Zmysłowe? To byłoby ładne określenie, chociaż chyba przesadzone. Niecodzienny spektakl porusza się po własnej osi. Za każdym razem nieco
zmodyfikowanej. Ma wciągać ludzi do zabawy. Wchodzić z nimi w interakcje, zaciekawiać. Nie jest nadętym i przeintelektualizowanym wywodem. To taki prosty komunikat do przechodniów. Zabawa. Sztuczne ognie. Matematyczne równanie bez niewiadomych. Stepowanie na zmianę ze śpiewaniem i wyciąganiem z Nosa cukierków. Zmieściłoby się w nim trochę niedopowiedzeń. Niejasności ukrywają się tak perfekcyjnie, że śmiem przypuszczać ich nieobecność. ... Dzieci
odważnie wtulają się w rewizyty, a dorośli cieszą z żartów ..." /„Teatr pod wezwaniem", Beata Kalinowska/

O teatrze:
A3 - teatr różności, teatralne panopticum. Nie posługuje się tekstem /"Plan lekcji"/, choć ten czasami pojawia się /"Zmysły"/. Nie jest teatrem tańca, a jednak ruch łączy z muzyką /"Tańcz!"/. Nie jest pantomimą, a gloryfikuje gest, ten najbardziej nieznaczny. Nie trzyma się linearnych historii, a aktorów wiąże siatką wzajemności; wodzi na pokuszenie humoru i zasępienia, przerysowania zwyczajności, groteski i absurdu. Przetwarza codzienność tworząc z niej kod rytuałów, niezależnych aktów, które układają się na scenie w kolejne odsłony, sekwencje. Widzom pokazuje kalejdoskop obrazów - dynamicznych i statycznych, ostrych i rozmazanych wrażliwością. Nie nazywa rzeczy do końca, pozostawia tę sferę odbiorcy.
A3Teatr zawieszony jest w czasie - rozpięty między doświadczeniem ponad 18 lat aktorskiej pracy jej twórców w Teatrze Cinema, a otworzeniem się na młode pokolenie i stworzeniem miejsca pracy dla aktorów przejmujących i rozwijających metodę Minimal Art.
A3Teatr wywodzi się z najlepszych aktorskich doświadczeń Darka Skibińskiego w Teatrze Cinema, z inspiracji twórczością Tadeusza Kantora, metody Stanisławskiego, malarstwa Nowosielskiego, Boltańskiego, ze starych szkiców i rycin.
A3Teatr zrealizował spektakle: „Plan lekcji", „Zmysły", „Wodne pejzaże", „Viva Mazovia" i „Tańcz!" oraz spektakl dla dzieci „Niesłychana rzecz po prostu". Różnorodność konwencji odzwierciedla niepokornego ducha aktorów - spektrum od wiernych Minimal Artowi spektakli salowych, przez kabaret różności grany w plenerze, na fascynacji ruchem kończąc. Spektakle prezentowane są na polskich i zagranicznych scenach impresaryjnych i festiwalach, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wadowicach, Jastrzębiu Zdrój, Bielefeld, Brukseli, Saragossie /Expo 2009/, Lwowie.

 

koncepcja, scenariusz, reżyseria, ruch sceniczny:Dariusz Skibiński
scenografia:Agnieszka Gierach
muzyka:Jacek Hałas
producent:Agata Rychcik-Skibiński

 

Obsada:

Justyna Jary: Kamila Puciłowska: Barbara Songin: Stanisław Dembski: Wiktor Malinowski: Łukasz Skibiński: Mirosław Szczypek:

Czas trwania: 60 min

dorosłych

Plakat: Zmysły. Wędrowny kabaret liryczny  (Teatr A3)
Dzieci

Skontaktuj się z nami

centrala: 17 86 26 808
sekretariat: 17 86 25 717
fax: 17 862 24 07

teatrmaska@teatrmaska.pl

Biuro organizacji widowni

17 85 20 614 17 85 01 360 17 85 01 365

Mecenasi

Teatr "Maska" w Rzeszowie, 35-064 Rzeszów, ul. Mickiewicza 13

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt: "Maska", implementacja: Zdzislowicz.pl - Strony WWW

Deklaracja dostępności
Biuletyn Informacji Publicznej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij informację o plikach Cookies